Hvad kan indstillinger til Politikens Pædagogpris fortælle om udvikling af pædagogers faglighed? -to analytiske blikke

Christian Martin Aabro, Peter Østergaard Andersen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I denne artikel diskuteres den stadigt uafklarede udvikling af pædagogers fag­lighed, med afsæt i en nyligt afsluttet undersøgelse af tre års indstillinger til Politikens Pædagogpris. Indledningsvis gennemgås selve undersøgelsen. Der­efter vil vi diskutere undersøgelsens fund i lyset af to forskellige teoretiske perspektiver.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind20
Udgave nummer38
Sider (fra-til)6-15
Antal sider10
ISSN2446-0273
StatusUdgivet - 16 dec. 2024

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater