Hvordan kan lærerstuderende skrive bacheloropgaver med et internationalt perspektiv

Annette Haaber Ihle, Tom Steffensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Formålet med denne korte artikel er at sætte gang i diskussionen om, hvordan lærerstuderende kan skrive bachelorprojekter med et internationalt perspektiv. I artiklen prøver vi at vise, hvordan begrebet om “det internationale” er en betydningsåben størrelse, og hvordan “den internationale dimension” kan tænkes på flere måder - fra helt uformelle til mere formaliserede tilgange. Det centrale er, at læreruddannelsen åbner flere indgange til den internationale dimension, som kan fange interessen hos studerende med forskellige forudsætninger, fagprofiler og uddannelsesmål. På den måde kan den internationale dimension styrkes i læreruddannelsen - og dermed også i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind79
Udgave nummer1
Sider (fra-til)15-21
Antal sider7
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2018
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • dannelse
  • Uddannelse
  • professioner og erhverv

Citationsformater