Abstract
Formålet med denne korte artikel er at sætte gang i diskussionen om, hvordan lærerstuderende kan skrive bachelorprojekter med et internationalt perspektiv. I artiklen prøver vi at vise, hvordan begrebet om “det internationale” er en betydningsåben størrelse, og hvordan “den internationale dimension” kan tænkes på flere måder - fra helt uformelle til mere formaliserede tilgange. Det centrale er, at læreruddannelsen åbner flere indgange til den internationale dimension, som kan fange interessen hos studerende med forskellige forudsætninger, fagprofiler og uddannelsesmål. På den måde kan den internationale dimension styrkes i læreruddannelsen - og dermed også i folkeskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 79 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 15-21 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2018 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- dannelse
- Uddannelse
- professioner og erhverv