Abstract
Oplægget tager afsæt i min ph.d. afhandling Who Knows What? (2013). Her har jeg undersøgt, hvordan den sproglige dimension i et historieforløb indarbejdes i en femteklasse, hvor hovedparten af eleverne er tosprogede. Jeg har set på, hvilken viden eleverne forventes at have ved afslutningen af forløbet. I oplægget problematiserer jeg, lærernes forsøg på at skabe bro til elevernes viden, og jeg fremlægger mine overvejelser over, hvordan dette kan gøres mere målrettet. Mine overvejelser perspektiverer jeg ift., hvilken forberedelse det kræver af lærerne, og hvordan talesproget kan bruges som støtte til den skriftsproglige udvikling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 21 jan. 2016 |
Status | Udgivet - 21 jan. 2016 |
Begivenhed | Når koden er knækket: Læsning, skrivning og synlig læring - DGI Byen, København, Danmark Varighed: 21 jan. 2016 → … |
Konference
Konference | Når koden er knækket |
---|---|
Lokation | DGI Byen |
Land/Område | Danmark |
By | København |
Periode | 21/01/16 → … |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- tosprogede elever
- historie