TY - RPRT
T1 - Hvordan skabes det gode oplæringsmiljø?
T2 - En kvalitativ analyse af oplæring på lærepladsen på tekniske og merkantile uddannelser
AU - Juul-Wiese, Thilde
AU - Kamstrup, Anne Katrine
AU - Hersom, Henrik
AU - Christensen, Marie Kjær
PY - 2025
Y1 - 2025
N2 - Denne rapport beskriver resultaterne af en forskningsbaseret undersøgelse af oplæringsmiljøer på lærepladser. Undersøgelsen sætter fokus på, hvordan udvalgte lærepladser arbejder med at skabe et godt oplæringsmiljø. Formålet med undersøgelsen er at belyse, hvordan lærepladser kan skabe oplæringsmiljøer, hvor lærlinge trives og bliver dygtige til deres fag, og hvor alle har lige adgang til læring. Dette med henblik på at styrke kvaliteten af erhvervsuddannelserne i Danmark og bidrage til, at flere elever gennemfører deres uddannelse og bliver dygtige faglærte.
AB - Denne rapport beskriver resultaterne af en forskningsbaseret undersøgelse af oplæringsmiljøer på lærepladser. Undersøgelsen sætter fokus på, hvordan udvalgte lærepladser arbejder med at skabe et godt oplæringsmiljø. Formålet med undersøgelsen er at belyse, hvordan lærepladser kan skabe oplæringsmiljøer, hvor lærlinge trives og bliver dygtige til deres fag, og hvor alle har lige adgang til læring. Dette med henblik på at styrke kvaliteten af erhvervsuddannelserne i Danmark og bidrage til, at flere elever gennemfører deres uddannelse og bliver dygtige faglærte.
UR - https://ceveu.dk/ny-rapport-hvordan-skabes-det-gode-oplaeringsmiljoe/
M3 - Rapport
BT - Hvordan skabes det gode oplæringsmiljø?
PB - Københavns Professionshøjskole
ER -