Hvordan udvikler engelsklærere innovativ engelskundervisning

Lilian Rohde, Karen Lund

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

En innovativ faglig undervisning i engelsk er anderledes end den almindelige praksis i faget i dag. Dette kapitel præsenterer resultater fra et forskningsstudie om, hvorvidt lærerne ændrer deres tænkning om egen praksis, når de får præsenteret og skal gennemføre et innovativt forløb i engelsk, der forud for interventionen blev udviklet af konsulenter og forskere.
OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
Antal sider20
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2018
Sider113-133
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
StatusUdgivet - 2018
NavnDidaktiske studier
Nummer4
ISSN2446-4546
NavnForskning i tre demonstrationsforsøg
Nummer2

Emneord

  • didaktik
  • it-didaktik
  • stilladsering
  • Digital teknologi
  • innovativ undervisning
  • projektarbejde
  • projektorienteret undervisning
  • undervisningsdifferentiering
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læremidler
  • IT i undervisning
  • undervisningsteknologi
  • vejledning
  • Skoler, fag og institutioner
  • engelsk

Citationsformater