Abstract
I dette kapitel er formålet at drøfte inklusion som praktisk virkelighed på en dansk folkeskole. artiklen beretter fra et aktionsforskningsprojekt, i hvilket formålet var i samarbejde med skolen medarbejdere at undersøge, hvilke muligheder og barriere der knytter sig til arbejdet med inklusion, og stille skarpt på, hvad der skulle arbejdes med, hvis medarbejderne selv kunne bestemme, hvordan dette arbejde skulle udføres.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde |
Redaktører | Vibe Larsen, Bjørn Hamre |
Antal sider | 15 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Frydenlund Academic |
Publikationsdato | 2016 |
Artikelnummer | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7118-606-2 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Inklusion i folkeskolen
- inklusion
- tværprofessionalitet i skolen
- Læring, pædagogik og undervisning
- Aktionsforskning
- Deltagelsesorienteret metode
- Deltagelsesorienteret forskningsmetode