Innovation i skolen: didaktiske blikke på elevers deltagelsesmuligheder

Stine Rahr Bruzelius, Bolette Kremmer Hansen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

    Abstract

    I denne rapport præsenterer Professionshøjskolen Metropol resultaterne af en undersøgelse af, hvordan innovationsdidaktik har betydning for at skabe og styrke inkluderende læringsmiljøer, hvor flest mulige elever er deltagende i undervisningen. Undersøgelsen tager udgangspunkt i forskning, som viser, at elevernes motivation, læringsudbytte og innovative kompetencer øges, når der undervises med og gennem processer, der sigter mod at skabe værdi for nogen. Rapporten bidrager med ny viden om inkluderende potentialer i fag og procesorienterede forløb, der sigter mod udvikling af elevernes innovationskompetence.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagProfessionshøjskolen Metropol
    Antal sider43
    StatusUdgivet - 26 jan. 2018

    Emneord

    • Børn og unge
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Innovationsdidaktik
    • deltagelse
    • inklusion

    Citationsformater