Innovativ undervisning eller lærerstyret klasseundervisning i engelsk?

Karen Lund, Lilian Rohde

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Shop-a-blog i engelsk er et innovativt interventionsforløb, hvor vi i forskningsprojektet har fokus på muligheder for forandringer af lærertænkning og -praksis. Vi har i dette kapitel et kritisk blik på lærernes diktomiske tænkning, der viser at implementering af innovative interventioner i undervisningen ikke i sig selv er tilstrækkeligt til at ændre lærernes tænkning og praksis. Det er en analyse af disse enten-eller-tænkninger, der er i fokus i dette kapitel.
OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
Antal sider21
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2018
Sider134-155
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
StatusUdgivet - 2018
NavnDidaktiske studier
Nummer4
ISSN2446-4546
NavnForskning i tre demonstrationsforsøg
Nummer2

Emneord

  • didaktik
  • it-didaktik
  • stilladsering
  • Digital teknologi
  • innovativ undervisning
  • projektarbejde
  • projektorienteret undervisning
  • undervisningsdifferentiering
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læremidler
  • IT i undervisning
  • undervisningsteknologi
  • vejledning
  • Skoler, fag og institutioner
  • engelsk
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Interventionsstudier

Citationsformater