Institutionelle og faglige dimensioner af brobygning: mellem overskridelse og reproduktion af uddannelseshierakier i brobygningsarbejde

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Brobygning kan anskues som et inklusionstiltag på uddannelsesystemniveau fordi det kan tænkes som et middel til at øge rekruttering til videre uddannelse. Dette kapitel ser nærmere på, hvilke dynamikker brobygningsforløb åbner for, og diskuterer, hvorvidt dette bidrager til inklusion. konkret ved at kigge på de måder , hierarkier udfolder sig på i brobygning.
OriginalsprogDansk
TitelDrenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser : Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og - forskning i praksis
Antal sider21
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagFrydenlund Academic
Publikationsdato2 maj 2018
Sider107-128
Kapitel4
ISBN (Trykt)978-87-7118-727-4
StatusUdgivet - 2 maj 2018
NavnUddannelse og læring
Nummer1
Vol/bind2018
ISSN2246-3615

Emneord

  • køn/kønsforskelle
  • Mænd
  • inklusion
  • bygningskonstruktøruddannelse
  • tømreruddannelse
  • erhvervsuddannelse
  • erhvervsakademiuddannelse
  • ingeniøruddannelse
  • bygningsingeniøruddannelse
  • uddannelsesudvikling
  • deltagerorienteret
  • brobygning
  • uddannelseshierarki

Citationsformater