Interpersonel sprogbrug i danskfagets litteraturundervisning

Kristine Kabel, Marie Dahl Rasmussen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Abstract

Præsentationen diskuterer fund fra to studier, der begge bestemmer elevers interpersonelle sprogbrug som en central del af det fagspecifikke i litteraturundervisning i danskfaget (MackenHorarik & Morgan, 2011). Begge studier adresserer et underbelyst område i en national sammenhæng, hvor der kun er få studier af elevers betydningsskabende praksisser i grundskolens danskfag. Samtidig skal begge studier ses på baggrund af en forståelse af L1-faget som et fag, hvor elevers forskellige perspektiver tildeles plads i undervisningen (Krogh & Penne, 2015).
OriginalsprogDansk
Publikationsdatonov. 2017
StatusUdgivet - nov. 2017
BegivenhedNNMF 6: Grænsegængere - SDU, Odense, Danmark
Varighed: 30 nov. 20171 dec. 2017
https://www.sdu.dk/da/nnmf6

Konference

KonferenceNNMF 6: Grænsegængere
LokationSDU
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode30/11/1701/12/17
Internetadresse

Emneord

  • danskundervisning

Citationsformater