Abstract
Præsentationen diskuterer fund fra to studier, der begge bestemmer elevers interpersonelle sprogbrug som en central del af det fagspecifikke i litteraturundervisning i danskfaget (MackenHorarik & Morgan, 2011). Begge studier adresserer et underbelyst område i en national sammenhæng, hvor der kun er få studier af elevers betydningsskabende praksisser i grundskolens danskfag. Samtidig skal begge studier ses på baggrund af en forståelse af L1-faget som et fag, hvor elevers forskellige perspektiver tildeles plads i undervisningen (Krogh & Penne, 2015).
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | nov. 2017 |
| Status | Udgivet - nov. 2017 |
| Begivenhed | NNMF 6: Grænsegængere - SDU, Odense, Danmark Varighed: 30 nov. 2017 → 1 dec. 2017 https://www.sdu.dk/da/nnmf6 |
Konference
| Konference | NNMF 6: Grænsegængere |
|---|---|
| Lokation | SDU |
| Land/Område | Danmark |
| By | Odense |
| Periode | 30/11/17 → 01/12/17 |
| Internetadresse |
Emneord
- danskundervisning