Abstract
DpT satte to engagerede og erfarne lærere fra hver sin skole stævne for at give et indblik i, hvilken betydning skolens inklusionsfokus har for forståelsen af deres opgave og deres professionsidentitet. De to lærere blev udvalgt i forhold til, at der skulle være variation i deres elevers sociokulturelle forudsætninger. Vi var på jagt efter hvilke rationaler, der bryder frem i en tid, hvor der er øget fokus på, at langt flere elever skal inkluderes i skolens almindelige undervisning. Med andre ord ønskede vi at få øje på nogle praksisformer, der værdsættes som efterstræbelsesværdige i inklusionsfeltet og hvad disse inklusionspraksisser gør ved
lærerens arbejdsmiljø
lærerens arbejdsmiljø
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 7-15 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - 2012 |