Jeg må være den dummeste i klassen: når skolens børn evaluerer sig selv

Sine Penthin Grumløse, Lise Aagaard Kaas, Mathias Sune Berg

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review

    Abstract

    Intentionen med bogen er at styrke samtalen om nutidens skole og styrke læreres blik for børnene. Vi inviterer skolens voksne med til et kritisk kig på elementer af nutidens undervisning og udfordrer nogle af de naturligheder, som i dag udfolder sig i skolen, når man er optaget af at lave god undervisning. Bogens hovedbudskab er, at alle, der har deres daglige gang i skolen, skal deltage aktivt i dialoger om skolens evalueringskultur. Dette er nødvendigt for, at der kan udvikles en mere inkluderende evalueringskultur, der ikke blot bidrager til et øget læringsudbytte, men også til børnenes velbefindende og dermed deres trivsel i skolens faglige og sociale fællesskaber.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederiksberg
    ForlagSamfundslitteratur
    Antal sider194
    ISBN (Trykt)9788759335222
    StatusUdgivet - 30 nov. 2020

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • evaluering
    • børn
    • lærerfaglighed
    • inklusion
    • eksklusion
    • selvevaluering
    • undervisning
    • Skoleliv

    Citationsformater