Abstract
Hvad motiverer lærere og gør, at de trives i skoler og på ungdomsuddannelser? Og hvordan fastholder man lærere i en tid, hvor de fleste af dem kan vælge og vrage mellem jobbene? I disse år er sådanne spørgsmål blevet højaktuelle i skoler og på visse ungdomsuddannelser. Denne artikel præsenterer en række pointer om, hvad der motiverer og frustrerer i læreres arbejdsliv, og hvad ledere kan gøre, hvis de gerne vil holde på deres medarbejdere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 2022 |
Udgave nummer | 5 |
Sider (fra-til) | 9-15 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - maj 2022 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Fastholdelse
- Lærerfastholdelse
- lærere
- undervisere
- undervisningssektor
- skoler
- Skoleledelse
- Motivation
- kerneopgave
- public service motivation