Abstract
I kapitlet præsenteres begrebet motivation og en motivationsmodel, som blandt andet kan bidrage med viden om, hvordan man kan forstå og arbejde med unges motivation for at komme i skole og deltage i undervisningen. Kapitlet kan skabe grobund for gode drøftelser blandt lærere, vejledere og ledere om FGU'ens kerneopgave: at alle unge skal have et liv med uddannelse og job.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | FGU på vej : tilrettelæggelse, didaktik og ledelse |
Redaktører | Dorthe Geisnæs, René Nordin Bloch, Rasmus Sandberg Holm, Susanne Hjelmberg Larsen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 11-27 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-023-4 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7234-198-7 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Læring, pædagogik og undervisning
- Uddannelse, professioner og erhverv