@inbook{bc3675e626644318bd7c8b72116ffed4,
title = "Klasseledelse, inklusion og differentiering",
abstract = "Kapitlet behandler forholdet mellem de tre begreber klasseledelse, inklusion og differentiering og ser p{\aa}, hvordan de folder sig ud i folkeskolens praksis. Der tages afs{\ae}t i en definition af klasseledelse som alle de redskaber, l{\ae}reren tager i anvendelse med henblik p{\aa} at f{\aa} timen til tage form p{\aa} den planlagte m{\aa}de. Der stilles sp{\o}rgsm{\aa}let {"}Hvad betyder det for inklusion og differentiering, at l{\ae}reren har fokus p{\aa} klasseledelse?{"} Gennem analyser af konkrete undervisningsbilleder stilles der skarpt p{\aa} l{\ae}rerens m{\aa}de at praktisere klasseledelse, og p{\aa} de konsekvenser det har for den enkelte elev. Meningen med artiklen er at skabe indsigt i elevers deltagelse og l{\ae}reprocesser i forl{\ae}ngelse af l{\ae}rerens klasseledelse. Afslutningsvis reflekteres der over hvilke begr{\ae}nsninger for indsigt i klasserummets dynamik, som kan ligge i at l{\ae}gge det prim{\ae}re fokus p{\aa} det, l{\ae}reren g{\o}r.",
keywords = "f{\ae}llesskab, Differentiering, Inklusion",
author = "Christina J{\o}rgensen and Martha Mottelson",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-069-8",
series = "Undervisning og l{\ae}ring",
publisher = "Dafolo",
pages = "244--262",
editor = "Krejsler, {John Benedicto} and Leif Moos",
booktitle = "klasseledelsens dilemmaer",
address = "Danmark",
}