Klimaundervisning og medier – et udviklingsprojekt for Enghøjskolen og Læreruddannelsen Zahle

Ditte Marie Pagaard, Katrine Andersen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract



    PUBLIKATIONER
    Kommende:
    Projektet tog udgangspunkt i den konkrete konkurrence: ”REClimate – film for klimaet” der blev arrangeret af Foreningerne Nordens Forbund (FNF) i samarbejde med dvoted.net, et nordisk film-community for unge filmskabere, FN’s regionale informationskontor UNRIC, NUFF, nordisk ungdomsfilmfestival i Tromsø, samt de nordiske FN-forbund. Hovedsponsoren var Nordisk Ministerråd.
    Projektet gik ud på at arbejde med medier i geografiundervisningen og på at lærerstuderende fik prøvet kræfter med at bruge medier i et helt konkret undervisningsforløb hvor de underviste en 9. klasse. Eleverne udarbejdede, i samarbejde med de studerende, stop-motion-film der skildrede klimakrisen. Tanken med projektet var, at en filmproduktion kan være med til at vække nogle tanker om hvordan vi skal håndtere klimakrisen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftGeografisk Orientering
    Vol/bind2
    Udgave nummer1. udgave
    Sider (fra-til)516-514
    Antal sider9
    ISSN0105-4848
    StatusUdgivet - apr. 2010

    Emneord

    • didaktik
    • Geografi
    • Klimaundervisning

    Citationsformater