Abstract
"Nu håber jeg ikke de studerende tørrer deres teoretiske viden om kommunikation af på dørmåtten, når de træder ind i praksisfeltet og gør som man altid har gjort. For det er jo netop den viden, de efterlyser i praksis".
Sådan sagde en censor, da vi evaluerede en lang dag efter modul 7 eksaminationer. De studerende havde bl.a. redegjort for den anerkendende, narrative, forstående og tilstedeværende måde at kommunikere og forholde sig til patienter på med afsæt i selvoplevede simulationsøvelser med en skuespiller. Mange af de studerende inddrog egne oplevelser med skuespilleren og nogle fortalte om, hvor berørte de blev i situationen - selv om de vidste det var en skuespiller.
Sådan sagde en censor, da vi evaluerede en lang dag efter modul 7 eksaminationer. De studerende havde bl.a. redegjort for den anerkendende, narrative, forstående og tilstedeværende måde at kommunikere og forholde sig til patienter på med afsæt i selvoplevede simulationsøvelser med en skuespiller. Mange af de studerende inddrog egne oplevelser med skuespilleren og nogle fortalte om, hvor berørte de blev i situationen - selv om de vidste det var en skuespiller.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 12 feb. 2015 |
Status | Udgivet - 12 feb. 2015 |
Emneord
- sygepleje
- sygeplejerskers oplevelse
- sygeplejestuderende
- Sygeplejerskeuddannelse
- praksis-teori