Abstract
Denne komparative undersøgelse af læreres tilegnelse af specialpædagogiske
kompetencer gennem uddannelse i Danmark, Canada/Ontario, Finland og Sve‐
rige er gennemført i 2012 på foranledning af Formandskabet for Skolerådet.
Studiet er gennemført i perioden marts‐november 2012 af et forskerteam ved
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet (DPU). Dette team
har fået hjælp til opgaven af en videnskabelig følgegruppe samt repræsentanter
fra de involverede uddannelsesinstitutioner i de fire lande.
Undersøgelsen er en totalundersøgelse, dvs. en undersøgelse af samtlige grund‐
og efteruddannelsessteder i Danmark, Canada/Ontario, Sverige og Finland.
Forskerteamet takker alle professionshøjskoler i Danmark for samarbejde om
indsamling af materiale til undersøgelsen. Ligeledes takkes medarbejdere ved
universiteter og professionshøjskoler i Sverige, Canada/Ontario og Finland.
Uden deres hjælp ville det ikke have været muligt at gennemføre studiet inden
for den korte tidsfrist
kompetencer gennem uddannelse i Danmark, Canada/Ontario, Finland og Sve‐
rige er gennemført i 2012 på foranledning af Formandskabet for Skolerådet.
Studiet er gennemført i perioden marts‐november 2012 af et forskerteam ved
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet (DPU). Dette team
har fået hjælp til opgaven af en videnskabelig følgegruppe samt repræsentanter
fra de involverede uddannelsesinstitutioner i de fire lande.
Undersøgelsen er en totalundersøgelse, dvs. en undersøgelse af samtlige grund‐
og efteruddannelsessteder i Danmark, Canada/Ontario, Sverige og Finland.
Forskerteamet takker alle professionshøjskoler i Danmark for samarbejde om
indsamling af materiale til undersøgelsen. Ligeledes takkes medarbejdere ved
universiteter og professionshøjskoler i Sverige, Canada/Ontario og Finland.
Uden deres hjælp ville det ikke have været muligt at gennemføre studiet inden
for den korte tidsfrist
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Aarhus Universitet |
---|---|
Antal sider | 136 |
ISBN (Elektronisk) | 978‐87‐7684‐944‐3 |
Status | Udgivet - 2012 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- specialpædagogik