Abstract
Artiklen beskæftiger sig med et metodiske arbejde med at udvikle en kortlægningsmetode som en del af interviews med børn. Arbejdet er gjort i forbindelse med min ph.d.-afhandling, hvor jeg med inspiration fra den kritiske psykologis medforskertænkning tilrettelagde et 10 måneder langt feltarbejde i en skoleklasse, ”x-klassen”, fra 3. til 4. klassetrin. Feltarbejdet var rettet mod at følge børnenes fællesskaber og konflikter over tid for at få indblik i, hvordan sociale processer i børnenes arbejde med at udvikle konflikter og fællesskaber sammen får betydning for in- og eksklusion af børn i almenskolen. Artiklen henvender sig til forskere, praktikere og studerende.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse |
Vol/bind | 7 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 28-37 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 2446-2810 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- forskning
- inklusion
- praksisforskning
- børneforskning
- mapping
- kritisk psykologi
- skole