Lærerne stopper, når tilliden er væk: En ny kvalitativ undersøgelse af lærernes trivsel efter skolereformen peger på, at manglen på frihed til at handle selvstændigt er en hovedårsag til den aktuelle lærerflugt

Publikation: Bidrag til tidsskriftAvisartikel

Abstract

På baggrund af over 400 svar på en kvalitativ spørgeundersøgelse peger vi på 4 grunde til at lærere stopper i Folkeskolen. Særligt den stramme tidsstyring ser ud til at bevirke, at lærernes professionalitet bliver hjemløs eller tilovers, i og med at de i nogle situationer ikke kan komme til at gøre det, de vurderer rigtigt og vigtigt, fordi deres tid er øremærket til noget andet.
OriginalsprogDansk
AvisPolitiken
Antal sider2
StatusUdgivet - 19 maj 2016

Emneord

  • folkeskolen
  • skolereform
  • tidsstyring
  • professionalitet
  • organisering
  • ledelse
  • kritik
  • lærerflugt

Citationsformater