Lærerstuderendes kompetencer til at udvikle og gennemføre dialogbaseret formativ evaluering med fokus på modellering

Mikkel Broe, Sanne Schnell Nielsen, Suzanne Rønhøj Schjøtt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Abstract

Kapitlet beskriver hvordan vi gennem vores PLF-arbejder har udviklet og undersøgt hvordan vi i fællesskab kan kvalificere egne kompetencer til at undervise eksplicit i og med formativ evaluering som en integreret del af vores praksis. Hensigten er at kvalificere LU undervisning så den i højere grad kan bidrage til at udvikle de studerendes kompetencer til selv at kunne implementere dialogbaseret formativ evaluering i grundskolens naturfagsundervisning – og dermed på sigt skabe forandringer i grundskolens naturfagsundervisning.
OriginalsprogDansk
TitelPLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence
Antal sider11
UdgivelsesstedKbh.
ForlagNaturfagsakademiet
Publikationsdato2023
Sider1-11
StatusUdgivet - 2023

Citationsformater