Læring, der rykker - studerendes læreprocesser på det fælles nordiske hold

Karen Prins, Kirsten Andreassen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

En undersøgelse af studerendes læreprocesser på et fælles nordisk hold med fokus på overskridende læreprocesser. De studerende tilbringer 4 måneder sammen, en måned i hvert af de nordiske lande, hvor de studerer på de respektive pædaguddannelser og er i praktik på 0-6 års området. men hvad lærer de egentlig af sådadn et ophold? På baggrund af en række kvalitative interviews med deltagere, diskuteres forskellige begreber for faglig, faglig relevant og personlig udvikling inspireret af teorier om overskridende læreprocesser, situeret læring og interkulturelle kompetencer.
OriginalsprogDansk
TitelBarnekultur og Barnekulturelle Uttrykk i Norden
RedaktørerKari-Anne Jørgensen, Eva Maagerø
Antal sider14
UdgivelsesstedOslo
ForlagNovus forlag
Publikationsdato2009
Udgave1
Sider41-55
ISBN (Trykt)978-82-7099-525-7
StatusUdgivet - 2009

Citationsformater