Lad ikke viden gå til spilde: om samarbejdets muligheder og umuligheder i en inkluderende skole

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel formidler indsigter fra et studium ,med fokus på specialskolernes rolle i forhold til at støtte udviklingen af inkluderende pædagogik og læringsmiljøer i folkeskolen. vores overordnede budskab er, at specialskolernes lærere har en viden og en række arbejdserfaringer, som kan indgå konstruktivt i arbejdet med at realisere den politiske målsætning om, at 96 % af alle elever skal inkluderes i det almene skolemiljø med udgangen af 2015. der er således en viden tilstede i kommunerne, som lærere på specialskoler har.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftSpecialpaedagogik
Vol/bindårg. 36
Udgave nummer2
Sider (fra-til)39-49
Antal sider10
ISSN0107-0649
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • specialundervisning
  • Inklusion
  • specialskoler

Citationsformater