Abstract
Denne artikel formidler indsigter fra et studium ,med fokus på specialskolernes rolle i forhold til at støtte udviklingen af inkluderende pædagogik og læringsmiljøer i folkeskolen. vores overordnede budskab er, at specialskolernes lærere har en viden og en række arbejdserfaringer, som kan indgå konstruktivt i arbejdet med at realisere den politiske målsætning om, at 96 % af alle elever skal inkluderes i det almene skolemiljø med udgangen af 2015. der er således en viden tilstede i kommunerne, som lærere på specialskoler har.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Specialpaedagogik |
Vol/bind | årg. 36 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 39-49 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0107-0649 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- specialundervisning
- Inklusion
- specialskoler