Abstract
Samarbejdet om og med børns trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra institution til institution. Forskningsprojektet På
Tværs har undersøgt det tværprofessionelle samarbejde om børns (mis)-
trivsel og har blandt andet fundet frem til, at samarbejdet forstås og praktiseres forskelligt af de samarbejdende professioner. Dette får betydning
for, hvilke indsatser der synes mest oplagte, og hvem er i fokus for indsatser, der relaterer sig til børns trivsel. Denne artikel viser, hvilke problemstillinger og handlemuligheder der ligger hos ledelsen, når det professionelle samarbejde forstås som hhv. koordinerende og kollaborerende
Tværs har undersøgt det tværprofessionelle samarbejde om børns (mis)-
trivsel og har blandt andet fundet frem til, at samarbejdet forstås og praktiseres forskelligt af de samarbejdende professioner. Dette får betydning
for, hvilke indsatser der synes mest oplagte, og hvem er i fokus for indsatser, der relaterer sig til børns trivsel. Denne artikel viser, hvilke problemstillinger og handlemuligheder der ligger hos ledelsen, når det professionelle samarbejde forstås som hhv. koordinerende og kollaborerende
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 26 |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 5-12 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - maj 2023 |
Emneord
- Børn og unge
- samarbejde
- ledelse
- organiseringsformer
- mistrivsel
- velfærdsprofessionelle