Ledelse af Teknologiforståelse, hvad leder vi efter?

Jette Aabo Frydendahl, Martin Thun Klausen

    Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

    Abstract

    Selv om forsøgsfaget Teknologiforståelse endnu står uden afklaring, er mange kommuner og skoler allerede gået i gang med at arbejde med fagligheden på forskellige måder. Mange skoler får etableret makerspaces og køber forskellig ny digital produktions- og robotteknologi. Samtidig arbejdes mod kapacitetsopbygning og organisering, så fagligheden kan få en meningsfuld plads i skolens hverdag. For indkøb af teknologi giver ingen forandring i sig selv. Det kræver en ledelsestilgang der bygger på forandringsledelse, kapacitetsopbygning og nytænkende organisering, for at give pædagogisk personale og elever rum for at arbejde meningsfuldt med nye læringsrum og -former, indhold og teknologier.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato15 okt. 2021
    UdgiverFolkeskolen.dk
    Antal sider2
    StatusUdgivet - 15 okt. 2021

    Emneord

    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • Skoler, fag og institutioner
    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater