Abstract
Selv om forsøgsfaget Teknologiforståelse endnu står uden afklaring, er mange kommuner og skoler allerede gået i gang med at arbejde med fagligheden på forskellige måder. Mange skoler får etableret makerspaces og køber forskellig ny digital produktions- og robotteknologi. Samtidig arbejdes mod kapacitetsopbygning og organisering, så fagligheden kan få en meningsfuld plads i skolens hverdag. For indkøb af teknologi giver ingen forandring i sig selv. Det kræver en ledelsestilgang der bygger på forandringsledelse, kapacitetsopbygning og nytænkende organisering, for at give pædagogisk personale og elever rum for at arbejde meningsfuldt med nye læringsrum og -former, indhold og teknologier.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 15 okt. 2021 |
Udgiver | Folkeskolen.dk |
Antal sider | 2 |
Status | Udgivet - 15 okt. 2021 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Skoler, fag og institutioner
- Læring, pædagogik og undervisning