Abstract
I forbindelse med skolereformen skal pædagogerne spille en større rolle i skolen. Lederen rejser spørgsmålet om, hvad pædagogerne skal bidrage med i skolen: Forandring og udvikling af den pædagogiske praksis gennem deres fritidspædagogiske fagligheder? Eller understøtte lærernes arbejde med elevernes faglige læring? Lederen argumenterer for, at arbejdet med skolereformen er præget af kampe mellem forskellige fagligheder og orienteringer, hvorfor de bredere dannelses- og børneorienterede fagligheder opleves som værende under pres af de præstationsorienterede læringsrationaler og -krav.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 1-2 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- lærere
- pædagog
- lærer-pædagog samarbejde
- pædagogisk arbejde
- folkeskolen
- folkeskolereform