Leder

Signe Hvid Thingstrup, Lene Skytthe Kaarsberg Schmidt, Randi Nygård Andersen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I forbindelse med skolereformen skal pædagogerne spille en større rolle i skolen. Lederen rejser spørgsmålet om, hvad pædagogerne skal bidrage med i skolen: Forandring og udvikling af den pædagogiske praksis gennem deres fritidspædagogiske fagligheder? Eller understøtte lærernes arbejde med elevernes faglige læring? Lederen argumenterer for, at arbejdet med skolereformen er præget af kampe mellem forskellige fagligheder og orienteringer, hvorfor de bredere dannelses- og børneorienterede fagligheder opleves som værende under pres af de præstationsorienterede læringsrationaler og -krav.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind2016
Udgave nummer1
Sider (fra-til)1-2
Antal sider2
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • lærere
  • pædagog
  • lærer-pædagog samarbejde
  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen
  • folkeskolereform

Citationsformater