Legende let? Nye mulighedsrum i legende samarbejde mellem pædagog- og læreruddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Fra kapitlets introduktion:
Dette kapitels formål er at undersøge, hvordan legende tilgange til læring får en rolle at spille i det tværprofessionelle samarbejde mellem lærer- og pædagoguddannelsen. I det legende samarbejde på tværs af professionsuddannelser åbnes der op for at mødes i kreative, undersøgende og eksperimenterende aktiviteter og processer.
Ambitionen med de legende tilgange er, at de studerende kan udvikle forståelse for
hinandens fagligheder og dermed udvikle bedre muligheder for tværprofessionelt samarbejde, når de er færdiguddannede. I kapitlets analyser undersøger jeg undervisernes forståelser og italesættelser af samt de studerendes oplevelser i det legende tværprofessionelle samarbejde. Analyserne er baseret på interviews med undervisere, observationer ved et undervisningsforløb på 1. år af pædagog- og læreruddannelsen samt de studerendes skriftlige refleksioner derfra.
OriginalsprogDansk
TitelLeg på spil : i pædagogik og uddannelse
RedaktørerHanne Knudsen, Jens-Erik Kristensen, Johan Bundgaard
Antal sider18
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2023
Sider263-280
ISBN (Trykt)9788750062752
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • leg
  • læreruddannelsen
  • pædagoguddannelsen

Citationsformater