Legende tværprofessionelle uddannelser: Designbaserede undersøgelser af sprog og samarbejde om legende tilgange til læring

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Tværprofessionelt samarbejde er i både praksis og uddannelse komplekse fænomener, som er sat i verden for hhv. at håndtere og løse mangefacetterede problemstillinger, der rækker ud over den enkelte professions formåen, og udviklings- og læreprocesser om at blive kommende tværprofessionel praktiker og kunne navigere i og facilitere tvær-professionelt samarbejde i fremtiden. Det er dog ikke helt let. Derfor kaldes der i tiden på alternative tilgange til at understøtte og styrke samarbejdet på tværs – heriblandt legende perspektiver på samarbejde og deltagelse på tværs af professioner og fagligheder som måder at gribe det an på.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind19
Udgave nummer37
Sider (fra-til)150-153
Antal sider4
ISSN2446-0273
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Tværprofessionelt samarbejde

Citationsformater