Abstract
Denne artikel præsenterer et casestudie om folkeskolereformens krav om ”lektiehjælp og faglig fordybelse”. Lektielæsning og hjemmearbejde har traditionelt stor fylde i skolens hverdag hos både lærere og elever. Ikke desto mindre er lektier et praksis-felt, som er underbelyst i dansk skoleforskning. Artiklen har til formål at undersøge mulige didaktiske forandringsprocesser og bidrage med ny empirisk forskning om, hvad organisering og implementering af reformtiltaget medfører for læreres planlægning og gennemførelse af lektietid og hjemmearbejde og elevers læring og faglige fordybelse med inddragelse af analoge og digitale læremidler i den obligatoriske lektietid på skolen
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 7 |
Tidsskrift | Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi |
Vol/bind | 7 |
Sider (fra-til) | 154-177 |
Antal sider | 23 |
ISSN | 2445-6810 |
Status | Udgivet - 28 okt. 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- lektiehjælp