Abstract
Når vi læser en rigtig god historie, fascineres og overraskes vi. Vi får mulighed for at kigge ind i andre menneskers livsverden og for at se tingene fra deres perspektiv.
Fortolkningsmulighederne er mange! Men hvordan tilrettelægges kommunikative aktiviteter med udgangspunkt i billedbøger?
Kan man arbejde med skriftsprog fra starten, når eleverne også er ved at lære at læse og skrive på dansk? Og hvad så med bevægelse i undervisningen?
Disse spørgsmål svarer forfatterne på i denne praksisnære bog, henvendt til engelsklærere i indskolingen.
Fortolkningsmulighederne er mange! Men hvordan tilrettelægges kommunikative aktiviteter med udgangspunkt i billedbøger?
Kan man arbejde med skriftsprog fra starten, når eleverne også er ved at lære at læse og skrive på dansk? Og hvad så med bevægelse i undervisningen?
Disse spørgsmål svarer forfatterne på i denne praksisnære bog, henvendt til engelsklærere i indskolingen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Antal sider | 172 |
ISBN (Trykt) | 9788759326213 |
Status | Udgivet - 24 okt. 2017 |