Abstract
’Haver til Maver’ er et undervisningstilbud med økologiske skolehaver, landbrugs- og naturformidling på Krogerup Avlsgård i Nordsjælland. Formålet er at udvikle en række af skoleelevers kompetencer inklusiv deres viden og forståelse i relation til naturen, grøntsagsdyrkning og madlavning. Artiklen beskriver en didaktisk evaluering af 'Haver til Maver' baseret på såvel kvalitative som kvantitative studier i perioden 1.8.2010 – 31.5.2011. Evalueringen viser positive læringsresultater knyttet til elevernes oplevelser og lyst til at lære. Stedet og undervisernes passion for det, de har med at gøre, er unikke didaktiske elementer og viser sig at være et godt supplement til skolens og klasseundervisningens målopfyldelse på nye, tværfaglige og meningsfulde måder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 2012 |
Sider (fra-til) | 7-22 |
Antal sider | 16 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2012 |
Udgivet eksternt | Ja |