Med kroppen som kompas: helhedsorienterede kropslige læreprocesser for børn og unge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I dette kapitel ser vi på, hvordan man kan arbejde kropsligt med børn og unge, hvor sansning og oplevelse af kroppen bliver det centrale omdrejningspunkt.Formålet er at få børn og unge til at mærke kroppen noget mere og på den måde give kroppen mulighed for at træde frem som en form for kompas, der kan være med til at guide dem til øget trivsel i deres hverdagsliv.
OriginalsprogDansk
TitelBørn og unges trivsel - et tværprofessionelt ansvar
RedaktørerMathilde Sederberg, Malene Norup Stolpe
Antal sider16
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2019
Sider143-159
Kapitel7
ISBN (Trykt)987-78-412-7178-1
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • krop
  • Børn og unge

Citationsformater