@book{d0ee5e2f25ee4d388b21a4204ee10647,
title = "Mental sundhed i skolen: Evidensbaseret grundlag for fremme af b{\o}rns mentale sundhed",
abstract = "Denne rapport s{\ae}tter fokus p{\aa} b{\o}rn og unges mentale sundhed. Skolen kan g{\o}re en forskel ved at skabe rammerne for en mental sundhedsfremmende skole, der t{\ae}nker sundhedsbegrebet bredt. Men skolen b{\o}r ikke st{\aa} alene med ansvaret og derfor er der behov for en samlet strategi. En mentalt sundhedsfremmende skole er en skole med rammer og undervisning, der skaber betingelserne for, at b{\o}rn og unge l{\ae}rer at leve et mentalt sundt liv. If{\o}lge forskerne skal vi se med nye {\o}jne p{\aa} indretningen af vores skoler, hvis ideen om mental sundhed for alvor skal sl{\aa} igennem. L{\o}sningen kan v{\ae}re konceptet om helhedsskoler. Med den appel henvender rapporten sig direkte til beslutningstagere indenfor skole- og sundhedsomr{\aa}det, som vil finde rapportens konklusioner relevante som beslutningsgrundlag for sundhedsfremmende initiativer i skolen. Rapporten er ogs{\aa} aktuel for praktikere, fx sundhedsplejersker, skolel{\ae}rere p{\ae}dagoger og SSP- medarbejdere, der med rapporten f{\aa}r viden om, hvilke initiativer der virker i praksis.",
keywords = "mental sundhed, skoleb{\o}rns sundhed, skoler, l{\ae}rere, for{\ae}ldre, b{\o}rn, milj{\o}, socialitet, Selvv{\ae}rd, Mental health, School childrens health, Schools, teachers, parents, children, Environment, Sociality, Self esteem",
author = "Karen Wistoft and Dan Grabowski",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-89279-23-7",
publisher = "Forlaget Lundtofte",
}