Mine playlister: Hvordan kan elevers hverdagserfaringer med playlister bruges i valgfagsundervisningen? Forløbet kan tilpasses valgfaget musik i 7.-8. klasse. Forløbet er særligt tiltænkt et stort hold, der omfatter elever med musik som 2. eller 3. prioritet. Anslået tidsforbrug: 4-5 lektioner, men det afhænger af, hvilke aktiviteter der udvælges.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

I dette forløb arbejder eleverne med hverdagserfaringer. Forløbet kan bruges som opstartsforløb i valgfaget. Gennem forløbet arbejdes der særligt med kompetenceområdet musikforståelse, og eleverne introduceres til færdigheds- og vidensområderne musikoplevelse, musikliv og musik i medier. De undersøger egne og andres playlister og laver playlister til hinanden. Undervejs diskuterer de og bliver bevidste om kvalitetskriterier og smag.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatojul. 2022
UdgiverEMU.dk
StatusUdgivet - jul. 2022

Emneord

  • musik
  • musikforståelse
  • musikoplevelse

Citationsformater