TY - BOOK
T1 - Mobbemønstre og magtkampe
T2 - Håndtering af mobning i skolen
AU - Jørgensen, Stine Kaplan
PY - 2019/2/1
Y1 - 2019/2/1
N2 - Bogen giver en grundig introduktion til, hvordan mobning som fænomen kan forstås, samt en redegørelse for den såkaldte positioneringsteori, der er velegnet til at få blik for magt i samtaler. Endelig præsenteres en analytisk model, der kan bruges både forebyggende og intervenerende i arbejdet med at mindske mobning blandt børn i de danske skoler. Eksemplerne fra Mobbemønstre og magtkampe stammer fra skolen, men dens pointer og anbefalinger er også relevante i andre sammenhænge, hvor man arbejder med indsatser mod mobning, fx daginstitutioner og ungdomsuddannelser. Bogen henvender sig således både til pædagog-, lærer- og universitetsstuderende og til lærere, pædagoger, skoleledere og andre, der er optaget af at forstå og mindske mobning.
AB - Bogen giver en grundig introduktion til, hvordan mobning som fænomen kan forstås, samt en redegørelse for den såkaldte positioneringsteori, der er velegnet til at få blik for magt i samtaler. Endelig præsenteres en analytisk model, der kan bruges både forebyggende og intervenerende i arbejdet med at mindske mobning blandt børn i de danske skoler. Eksemplerne fra Mobbemønstre og magtkampe stammer fra skolen, men dens pointer og anbefalinger er også relevante i andre sammenhænge, hvor man arbejder med indsatser mod mobning, fx daginstitutioner og ungdomsuddannelser. Bogen henvender sig således både til pædagog-, lærer- og universitetsstuderende og til lærere, pædagoger, skoleledere og andre, der er optaget af at forstå og mindske mobning.
KW - Børn og unge
KW - mobning
KW - trivsel
KW - metoder
KW - positioneringsteori
KW - fællesskab
M3 - Bog
SN - 978-87-412-6921-4
VL - 1
BT - Mobbemønstre og magtkampe
PB - Hans Reitzels Forlag
CY - København
ER -