Når små børns trivsel og fællesskabelse udfordres i vuggestuens hverdagsliv.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Kapitlet omhandler hvordan små børns trivsel må forstås som et kollektivt fænomen. I kapitlet peges der på hvordan læringsdagsordner bliver til indlæringspraksisser der spænder ben for børns bidrag til det fælles. Børns trivsel synes at være sammenhængende med børns adgang til at bidrage i fællesskabelse med andre børn.
OriginalsprogDansk
TitelTrivsel i daginstitutionen  : mellem politik, pædagogik og praksis
RedaktørerAnja Marschall, Signe Hvid Thingstrup
Antal sider23
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato1 maj 2019
Sider115-138
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-500-5258-6
StatusUdgivet - 1 maj 2019
NavnProfessionsserien

Emneord

  • Børn og unge
  • Trivsel, vuggestue, fællesskaber

Citationsformater