Abstract
Artiklen er skrevet med afsæt i Ph.d. forsvar og omhandler en optagethed af at forstå, hvad vuggestuebørn er fælles om, - hvordan vuggestuebørn bidrager transformerende til udvikling af den pædagogiske praksis samt hvordan børns bidrag får betydning i sammenhæng med de voksnes bestræbelser på at inkludere og opspore bekymringsvækkende børneliv. I artiklen peges der på hvordan børnenes indflydelse og bidrag i vuggestuens hverdagsarrangementer begrænses og bliver til forstyrrelser i situationer, hvor de professionelle skal evaluere og vurdere børnenes deltagelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Nordiske Udkast |
Vol/bind | 45 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 40-55 |
Antal sider | 16 |
ISSN | 1396-3953 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning