Når vurderinger af børneliv mindsker børn og professionelles fælles rådighed

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen er skrevet med afsæt i Ph.d. forsvar og omhandler en optagethed af at forstå, hvad vuggestuebørn er fælles om, - hvordan vuggestuebørn bidrager transformerende til udvikling af den pædagogiske praksis samt hvordan børns bidrag får betydning i sammenhæng med de voksnes bestræbelser på at inkludere og opspore bekymringsvækkende børneliv. I artiklen peges der på hvordan børnenes indflydelse og bidrag i vuggestuens hverdagsarrangementer begrænses og bliver til forstyrrelser i situationer, hvor de professionelle skal evaluere og vurdere børnenes deltagelse.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftNordiske Udkast
Vol/bind45
Udgave nummer2
Sider (fra-til)40-55
Antal sider16
ISSN1396-3953
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater