Nærhed og distance i relationen mellem pædagog og familier med flygtningebaggrund

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet diskuterer de balancegange mellem nærhed og distance, som pædagoger
foretager i mødet med nytilkomne familier med flygtningebaggrund.
Mange pædagoger vil gerne give ekstra hjælp til nytilkomne børn og deres
familier, men i dette engagement udfordres på den ene side grænserne mellem
professionelle og private relationer, på den anden side balancen mellem
medfølelse og offergørelse. Kapitlet diskuterer desuden de særlige dilemmaer
og balancegange, som flersprogede pædagoger oplever, når de ønsker at hjælpe
nytilkomne familier, som de deler sprog med.
OriginalsprogDansk
TitelFlygtningebørn i danske daginstitutioner : Pædagogiske dilemmaer og balancegange
RedaktørerNanna Jordt Jørgensen, Susanne Bregnbæk
Antal sider9
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2020
Sider73-81
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-7160-755-0
StatusUdgivet - 2020

Citationsformater