Naturforhold og trædesten til pædagogik for bæredygtighed i dagtilbud

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen viser hvordan dominerende kulturelle forestillinger om børn og natur kan udgøre en barriere for hvem der inviteres til hvad, når der arbejdes med naturpædagogik i dagtilbud. Artiklen viser også, at undersøgende og inddragende tilgange til steder, naturforhold og deltagelse kan udvide mulighederne for at naturpædagogik kan udgøre en trædesten til pædagogik for bæredygtighed.
OriginalsprogDansk
TidsskriftForskning i Pædagogers Profession og Uddannelse
Vol/bind8
Udgave nummer2
Sider (fra-til)15-23
Antal sider9
ISSN2446-2810
DOI
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bæredygtighed
  • dagtilbud
  • sted
  • deltagelse

Citationsformater