Abstract
Kapitelet handler, om hvordan børns relationer til hinanden er betydningsfulde, og hvordan de voksne spiller en central rolle for, at børn opdager hinanden og kan indgå som betydningsfulde deltagere i daginstitutionens børnefællesskaber. Voksnes betydning for børns deltagelse er alment anerkendt, men børns betydning for hinanden, særligt i vuggestuen, overses ofte. I kapitlet peger vi på, hvordan analyse af interaktioner og relationer mellem børn og voksne og børn imellem kan åbne for nye erkendelser af, hvad der er vigtigt i børnehøjde.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Tæt på pædagogik i dagtilbud |
| Redaktører | Christian Aabro, Julie Top-Nørgaard |
| Antal sider | 17 |
| Udgivelsessted | København |
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Publikationsdato | jun. 2022 |
| Sider | 343-359 |
| Kapitel | 20 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-02-339413 |
| Status | Udgivet - jun. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- relationer
- mindre børnegrupper
- børnefællesskaber
- pædagogisk faglighed