Om kulturforståelser og arbejdet med kulturmøder

Kathrin Houmøller, Nanna Jordt Jørgensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet handler om, hvordan vi forstår kultur, og hvilken betydning vores kulturforståelse har for den pædagogiske praksis. I kapitlet beskrives det klassiske og det komplekse kulturbegreb, og hvad de forskellige kulturforståelser indebærer. Det er en pointe i kapitlet, at kultur er et vanskeligt begreb, der skal behandles med forsigtighed og omtanke – og at pædagoger må have blik for, at det er mennesker og ikke kulturer, de møder i deres arbejde.
OriginalsprogDansk
TitelTæt på pædagogik i dagtilbud
RedaktørerChristian Aabro, Julie Top-Nørgaard
Antal sider15
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdatojun. 2022
Sider103-117
Kapitel6
ISBN (Trykt)9788702339413
StatusUdgivet - jun. 2022

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater