Abstract
Dette kapitel ser nærmere på pædagogers udvikling af egen praksis, det, jeg kalder udviklingsarbejde. Kapitlet sætter fokus på hverdagsudvikling og viser, at betydningsfuldt udviklingsarbejde ikke nødvendigvis baserer sig på store aktiviteter eller initiativer, men får værdi for børn og voksne, når det styrker arbejdets pædagogiske værdier og retning. Gennem en præsentation af centrale begreber og eksempler viser kapitlet, hvordan udviklingsarbejde kan bevæge sig fra at være upåagtet til at være systematisk.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Tæt på pædagogik i dagtilbud |
Redaktører | Christian Aabro, Julie Top-Nørgaard |
Antal sider | 12 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | jun. 2022 |
Sider | 439-450 |
Kapitel | 26 |
ISBN (Trykt) | 978-87-02-339413 |
Status | Udgivet - jun. 2022 |
Emneord
- dagtilbud
- Læring, pædagogik og undervisning
- udviklingsarbejde
- hverdagsudvikling