På kanten af fællesskabet: En empirisk undersøgelse af elevers muligheder for deltagelse, læring og trivsel i folkeskolens almenundervisning efter indlæggelse i psykiatrien

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

Abstract

Projektet udforsker, elever med psykiatriske diagnoser og deres transitionsproces tilbage i almenklassen, efter indlæggelse i psykiatrien. Projektet bidrager med viden om, hvordan de berørte elever oplever denne tilbagekomst, med fokus på at udvikle praksisnær viden om lærernes faglige betingelser og muligheder for at tilrettelægge inkluderende læringsmiljøer, der understøtter de berørte elever med at genoptage deres liv, læring og deltagelse i almenklassens fællesskab.
OriginalsprogDansk
StatusUnder udarbejdelse - 2021

Emneord

  • Børn og unge
  • psykiatri
  • skole
  • Deltagelse, Læring, fællesskab og børns indflydelse

Citationsformater