Pædagog i skole og fritid: Perspektiver på tværprofessionelt samarbejde i skolen

Ditte Maria Børglum Tofteng (Redaktør), Tom Ritchie (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogUndervisning

2126 Downloads (Pure)

Abstract

Det er bogens ambition at give de studerende og andre
viden om en række centrale temaer, der ligger indenfor
bogens hovedområde skole- og fritidspædagogikken – et områ-
de, hvor det tværprofessionelle samarbejde spiller en væ-
sentlig rolle. Det ligger i sagens natur, at tværprofessionelt
samarbejde omfatter flere faggrupper eller professioner. I
bogen sætter vi imidlertid fokus på pædagogens rolle i det
tværprofessionelle samarbejde med lærere og andre i den
nye skole.
Bogen er bygget op i sektioner, hvor bidragene er samlet tematisk ud fra nogle fællesnævnere. Med afsæt heri er det bogens ambition at gøre relevant viden på området tilgængeligt for læseren, og dermed håber vi, at bogen kan klæde pædagoger på til de mange nye opgaver og udfordringer, der ligger i reformen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagBillesøe og Baltzer
Udgave1
Antal sider225
ISBN (Trykt)978-87-7842-340-5
StatusUdgivet - 15 aug. 2014

Emneord

  • pædagogik
  • skolepædagog
  • fritidspædagogik
  • tværprofessionelt samarb ejde
  • inklusion
  • skolereform
  • didaktik
  • læring
  • pædagogens rolle

Citationsformater