Abstract
Det er bogens ambition at give de studerende og andre
viden om en række centrale temaer, der ligger indenfor
bogens hovedområde skole- og fritidspædagogikken – et områ-
de, hvor det tværprofessionelle samarbejde spiller en væ-
sentlig rolle. Det ligger i sagens natur, at tværprofessionelt
samarbejde omfatter flere faggrupper eller professioner. I
bogen sætter vi imidlertid fokus på pædagogens rolle i det
tværprofessionelle samarbejde med lærere og andre i den
nye skole.
Bogen er bygget op i sektioner, hvor bidragene er samlet tematisk ud fra nogle fællesnævnere. Med afsæt heri er det bogens ambition at gøre relevant viden på området tilgængeligt for læseren, og dermed håber vi, at bogen kan klæde pædagoger på til de mange nye opgaver og udfordringer, der ligger i reformen.
viden om en række centrale temaer, der ligger indenfor
bogens hovedområde skole- og fritidspædagogikken – et områ-
de, hvor det tværprofessionelle samarbejde spiller en væ-
sentlig rolle. Det ligger i sagens natur, at tværprofessionelt
samarbejde omfatter flere faggrupper eller professioner. I
bogen sætter vi imidlertid fokus på pædagogens rolle i det
tværprofessionelle samarbejde med lærere og andre i den
nye skole.
Bogen er bygget op i sektioner, hvor bidragene er samlet tematisk ud fra nogle fællesnævnere. Med afsæt heri er det bogens ambition at gøre relevant viden på området tilgængeligt for læseren, og dermed håber vi, at bogen kan klæde pædagoger på til de mange nye opgaver og udfordringer, der ligger i reformen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Udgave | 1 |
Antal sider | 225 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-340-5 |
Status | Udgivet - 15 aug. 2014 |
Emneord
- pædagogik
- skolepædagog
- fritidspædagogik
- tværprofessionelt samarb ejde
- inklusion
- skolereform
- didaktik
- læring
- pædagogens rolle