Abstract
I efteråret 2015 var den nye skolereform på vej mod afslutningen af sit første år, og i den forbindelse igangsatte UCC og BUPL Hovedstaden sammen undersøgelsen Pædagogen i skolen – status og udsyn.
Undersøgelsen udspringer af en interesse for at undersøge pædagogers nye rolle i skolen med henblik på at få mere viden om, hvilke konkrete muligheder og barrierer pædagoger oplever ved dels at skulle være ansat på tværs af to eller flere arbejdspladser, dels at skulle varetage arbejdsopgaver, som i reformteksten er beskrevet som faglig fordybelse, understøttende undervisning, større fokus på bevægelse m.m.
Udgangspunktet for undersøgelsen var en interesse for at få mere eksakt viden om, hvor mange pædagoger der faktisk arbejder i skolen, samt at undersøge, hvilke opgaver pædagogerne rent faktisk varetager, og på hvilken måde pædagogerne oplever, at de nye arbejdsforhold har betydning for deres arbejdsliv og for at bringe den pædagogiske faglighed ind i skolen.
Undersøgelsen udspringer af en interesse for at undersøge pædagogers nye rolle i skolen med henblik på at få mere viden om, hvilke konkrete muligheder og barrierer pædagoger oplever ved dels at skulle være ansat på tværs af to eller flere arbejdspladser, dels at skulle varetage arbejdsopgaver, som i reformteksten er beskrevet som faglig fordybelse, understøttende undervisning, større fokus på bevægelse m.m.
Udgangspunktet for undersøgelsen var en interesse for at få mere eksakt viden om, hvor mange pædagoger der faktisk arbejder i skolen, samt at undersøge, hvilke opgaver pædagogerne rent faktisk varetager, og på hvilken måde pædagogerne oplever, at de nye arbejdsforhold har betydning for deres arbejdsliv og for at bringe den pædagogiske faglighed ind i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Professionshøjskolen UCC |
Antal sider | 60 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-998909-2-7 |
Status | Udgivet - 1 maj 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning