Abstract
Hvad sker der med det socialpædagogiske arbejde, når de mennesker, pædagogerne arbejder med, i stigende grad har psykiatriske diagnoser?
Forholdet mellem det biomedicinske og det pædagogisk-relationsorienterede er konstant i spil i socialpsykiatrien, og de har hver deres bud på svar på brugernes problemer.
Dette projekt fokuserer ikke på diagnoserne i sig selv, men ’sigter ved siden af’ diagnoserne for at få øje på den pædagogiske praksis og det liv, der leves med, igennem og på trods af diagnoserne.
Forholdet mellem det biomedicinske og det pædagogisk-relationsorienterede er konstant i spil i socialpsykiatrien, og de har hver deres bud på svar på brugernes problemer.
Dette projekt fokuserer ikke på diagnoserne i sig selv, men ’sigter ved siden af’ diagnoserne for at få øje på den pædagogiske praksis og det liv, der leves med, igennem og på trods af diagnoserne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 6 jun. 2017 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 6 jun. 2017 |
Emneord
- socialforskning
- udsatte unge
- psykiatri