Pædagogens grundfaglighed: Grundbog til pædagoguddannelsen

Ida Kornerup (Redaktør), Torben Næsby (Redaktør), Mimi Petersen, Lars Qvortrup, Üzeyir Tireli, Ana Lisa Valente, Kira Saabye Christensen, Stine Thidemann Faber, Pernille Frandsen, Ole Henrik Hansen, Kirsten Hyldahl Pedersen, Preben Olund Kirkegaard, Tanja Miller, Anni Mortensen, Margit Margrethe Nielsen, Kim Jerg, Kaare Werner Nielsen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingAntologiUndervisning

6422 Downloads (Pure)

Abstract

Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider299
ISBN (Trykt)9788771600162
StatusUdgivet - aug. 2014
NavnDen professionelle pædagog
Nummer1
Vol/bind1

Emneord

  • pædagogik
  • pædagoguddannelsen
  • læring og udvikling
  • den moderne pædagog
  • dannelse
  • selvaktivitet
  • studiemetodik
  • pædagogisk arbejde
  • børns læring
  • neuropædagogik
  • børns rettigheder
  • medborgerskab
  • unge
  • køn
  • køn og læring
  • didaktik
  • dagtilbud
  • læreplaner
  • improvisation
  • observation
  • målsætning
  • dokumentation
  • evaluering

Citationsformater