Abstract
I dette temanummer sætter vi fokus på pædagogik og bæredygtighed. Et af pædagogikkens centrale spørgsmål er, hvilke former for viden, kunnen og væren, der er vigtige og nødvendige for børn og unge i en fremtid, som vi endnu ikke kender. Pædagogik har altid skullet strække sig mod fremtiden. Opdragelse handler netop om, hvad de opvoksende generationer skal kunne, vide og være i en fremtid, som ingen endnu kender. Fremtiden er samtidig til stede i nutiden i kraft af de forestillinger, som vi gør os om den.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse |
| Vol/bind | 8 |
| Udgave nummer | 2 |
| Sider (fra-til) | 1-4 |
| Antal sider | 4 |
| ISSN | 2446-2810 |
| Status | Udgivet - 2024 |
Emneord
- Børn og unge
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Skoler, fag og institutioner