Abstract
Kapitlet samler op på tre centrale dilemmaer i arbejdet med pædagogik for bæredygtighed, som udfordrer traditionelle forståelser af, hvad der er vigtig viden i pædagogisk arbejde, hvordan roller i pædagogisk arbejde kan udfyldes, og hvad der egentlig er den pædagogiske opgave.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Bæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser |
| Redaktører | Mia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen |
| Antal sider | 16 |
| Udgivelsessted | Frederiksberg |
| Forlag | Frydenlund |
| Publikationsdato | 2023 |
| Sider | 158-173 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7216-650-6 |
| ISBN (Elektronisk) | 978-87-7216-651-3 |
| Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- pædagogik for bæredygtighed
- dilemmaer
- kollektive læreprocesser